Nieuws uit de parochieploeg

In 2023 kwam de parochieploeg al een eerste maal samen. Na het uitwisselen van de nieuwjaarswensen startten we met de vergadering.
In de advent deden verschillende kerkplekken mee met actie “soep op de stoep” ter voordele van Welzijnszorg, dank voor de bijdrages ! Ook de ontvangst van het vredeslicht in onze parochie was een succes: vanuit Munte werd het licht verder verdeeld naar de omliggende kerkplekken. En na enkele corona jaren was er terug veel volk op de Kerstvieringen, opgeluisterd door de verschillende koren die samen met de kerkgangers de kerstliederen zongen. Dit stemde iedereen gelukkig.
De planning voor de volgende vieringen kwam ook aan bod, zoals de lichtmisvieringen in Balegem en Melsen, en de Aswoensdagvieringen. Vanaf 2023 zal maandelijks in het derde weekend de eucharistie opgedragen worden aan de overledenen van de voorafgaande maand. De families worden hierop uitgenodigd, de eerste viering zal in februari doorgaan.
Binnenkort organiseert het dekenaat enkele vormingsavonden rond thema “Doop”. Dit staat open voor alle parochianen met interesse in het doopritueel.
Daarnaast werd de discussie rond de praktische implementatie van de nieuwe boekhoudregels verder gezet. Er komt een vergadering met alle financieel verantwoordelijken van de verschillende kerkplekken in onze parochie.
De parochie blijft op zoek naar een parochie-assistent. Tot op heden heeft het bisdom nog geen kandidaat geselecteerd voor deze job: de vacature staat dus nog altijd open. Nieuwe kandidaten blijven welkom, u kan zich wenden tot het parochiesecretariaat.
In februari komen we terug samen, dan gaan we onder andere de planning van de vastenperiode bespreken.

De parochieploeg