Sint-Agatha Landskouter

OPENINGSUREN VAN KERK

WAT MET INTENTIES

Landskouter: Nicole Schepens, Bakkerstaat 11, Landskouter. Tel. 09 362 65 75

Je herinnert je nog goed de dag van overlijden van één van je lievelingen: je echtgeno(o)t(e), je kind, je vader, je moeder, je broer of zus... Het waren moeilijke dagen naar de uitvaart toe, je zag er tegen op ... en toen die dag aanbrak was je blij dat je er niet alleen voor stond, dat ook andere ‘lievelingen’ er waren en dat je troost en steun vond bij elkaar. Aan tafel nadien werden herinneringen opgehaald en misschien wel afspraken gemaakt om elkaar terug te zien, en niet te wachten tot een volgende uitvaart.
Op de sterfdag denk je onwillekeurig terug aan de vele momenten uit het leven van je ‘lieveling’ en je vraagt je af hoe het nu met iedereen zou gaan.
Nooit gedacht dat een viering in de kerk voor de overledene ook een moment is om iedereen uit te nodigen en elkaar terug te zien, om bij te praten, om herinneringen op te halen?
Hebben wij niet allen nood aan zulke gelegenheden?
Belangrijker is het feit dat we samen jouw dierbare kunnen gedenken, voor hem of haar bidden, en nadien samen kunnen zijn met de familie en vrienden.
Denk hier maar eens over na, bespreek het met je huisgenoten en familie... en op ons mag je rekenen.
Namens onze geloofsgemeenschap Klein-Land-van-Rode

Historie van de Sint-Agathakerk in Landskouter