mariamaand(munte)

Beeld van Maria in de kerk van Munte ©Bernice

Nieuws uit Munte

Na de geslaagde Paasperiode waarin ons kerkje feestelijk het PAASGEBEUREN vierde met mooie teksten rond de verrijzenis van de Heer, het Verrijzeniskruis met bloemen en de Lentewandeling doorheen ons dorpje willen we nu de MEIMAAND vieren, de maand waarin we Moederdag vieren, de maand waarin we hulde brengen aan MARIA, moeder van Jezus Christus.

Maria belichaamt geloof, hoop en liefde.
Geloof: Maria is de eerste gelovige, de eerste die achter haar zoon staat.
Hoop: Maria, die tot de groep van de ‘armen van Jahwe’ behoorde, werd getekend door hun hoop op een betere wereld, een betere toekomst.
Liefde: de weinige teksten over Maria in de bijbel laten een lieve, kommer volle vrouw zien.

In Munte kan je op drie verschillende plaatsen Maria vereren met een gebed, een liedje, een kaars:
- In onze kerk
- Aan het Mariakapelletje rechtover het kerkhof
- Aan het Mariakapelletje op de Asselkouter (aan het voetbalplein)

Telkens vind je er een tekst van een Marialied, die je indien gewenst, kan zingen.

Een vleugje nostalgie in deze Coronatijd.

Bernice