Gebedsmoment

Chantal bidt voor een moment van inkeer en vergeving © Chris Walraed

Gebedsmoment

Peggy De Schrijver en haar man begeleidden op hun eigen enthousiaste wijze het jeugdkoor van Melsen in samenwerking met ons plaatselijk zangkoor © Chris Walraed

Gebedsmoment in de St. Bonifatiuskerk van Munte

Op zaterdag 13 januari werd in de kerk van Munte op het einde van de Kersttijd een
viering gehouden die in het het teken stond van ‘ont-moeting’.
Heel wat aanwezigen ‘ontmoetten’ hierbij elkaar voor het eerst in het nieuwe jaar 2024.
Waar mensen elkaar echt ontmoeten, raken zij verbonden met elkaar.

Samen werd er gebeden voor hen die ons zo nabij zijn, voor de zieken die uitkijken naar genezing en voor degenen die het voorbije jaar een geliefde verloren hebben.

Samen werd er gebeden om vrede in het Heilig Land.
Ook werd er gebeden voor pastoor Adrien Dhooghe die plots uit ons midden werd weggerukt.

Ook Toon Hermans had het in zijn gedichtenbundel over het thema ‘ontmoeting’: hij schreef hierover het volgende:
“Als je niet de moed hebt om kwetsbaar en ontvankelijk te zijn,
om geduld te hebben en te luisteren, ontmoet je nooit een ander mens,
maar altijd uitsluitend jezelf.”

In naam van alle leden van de gebedsgroep een gelukkig en gezond 2024.

Chris

- Het volgend gebedsmoment in onze kerk is de ‘dienst voor de overledenen’ op maandag 12 februari 2024 om 10 uur.
- Op 9 maart 2024 om 18 uur gaat ons volgend gebedsmoment door.
- Onze kerk is in de wintertijd alle dagen open van 10 tot 17 uur.