eerste communie 2021

Niets dan stralende gezichten!©Marleen

eerste communie 2021

Het aantal kinderen rond de tafel van Jezus groeide zondag na zondag©Marleen

EERSTE COMMUNIE
Zondag 17 oktober : een heuglijke dag!
De eerste communie van de kinderen van Flora, verloopt via een parochiaal project.
School, parochie en ouders werken nauw samen om de kinderen voor te bereiden
op hun eerste communie.
Daar de parochie het gezicht vormt van de kerkgemeenschap waarbinnen het kind zijn/haar eerste communie viert, ontvangen de kinderen het sacrament van de communie tijdens de vieringen op zondag met de parochianen.
De groep van 31 kinderen van de Flora, werden dan ook in drie kleinere groepjes verdeeld,
zodat ze heel gemakkelijk geïntegreerd konden worden in de vierende parochiegemeenschap.
Op zondag 17 oktober kwam het derde groepje aan de beurt en zaten Sien, Dymas, Lise, Louise, Anna-Lynn, Lena, Sarah-Louise en Kyano voor de eerste maal mee aan de tafel van de Heer.  De viering verliep heel mooi en kindvriendelijk en werd gedragen door de biddende en vierende geloofsgemeenschap.
Wij wensen onze eerste communicanten en hun fiere ouders een dikke proficiat en heten hen van harte welkom tijdens onze vieringen.