St Annaviering ©Paul Coupé

De Sint Annaviering te Bottelare:

De Sint-Anna-Naamfeestdag valt op maandag 26 juli 2022 om 09.00 uur is er Eucharistieviering.

De Sint-Anna-Ommegang gaat door op zaterdag 30 juli 2022.

Om 18.00 uur gaat de Plechtige Eucharistieviering door, gevolgd door de Ommegang,

opgeluisterd met de Koninklijke Harmonie voor God en Vaderland Bottelare, met als slot Zegening. Alle kapellen zullen bevlagd en opengesteld zijn.

De kerk is open van 10.00 uur tot 20.00 uur. Als teken van een warm onthaal aan de Sint-Anna-vereerders zal het verlichte Sint-Annabeeld in de kerk versierd zijn door bloemen en kaarsen met op de achtergrond religieuze muziek.

Zo blijft onze waardevolle traditie bewaard.

Sint-Anna-Noveen

De Noveen begint 9 dagen voorafgaand aan de Sint-Annadag van 26 juli 2022:

start van de noveen op zaterdag 17 juli 2022, einde van de noveen op zondag 25 juli 2022.

Tijdens de Noveen is de Sint-Annakerk open van 10.00 uur tot 20.00 uur.

Jullie komen naar de Sint-Annaviering om God te loven en te danken omwille van Sint-Anna,

de moeder van Maria en de grootmoeder van Jezus. Zij is voor ons een machtige voorspreekster en zo mogen wij vol vertrouwen naar haar toekomen met onze zorgen en noden.