Vredeslicht

Burgemeester Filip Thienpont opende deze viering met een overtuigend pleidooi voor vrede en samenwerking © Chris Walraed

Het vredeslicht wordt verdeeld onder de aanwezigen © Chris Walraed

Aankomst van het ‘Vredeslicht’ in Munte

Na een lange tocht kwam het Vredeslicht aan in Munte. Dit licht staat symbool voor duurzame vrede en verbondenheid.

Woensdag 20 december 2023 kwam men samen aan de kerk van Munte voor een ‘Vredeswandeling’ waarbij men het Vredeslicht afhaalde bij de plaatselijke Christoforusgemeenschap om het daarna samen naar de kerk te brengen.
Daar werd een ‘gebedsmoment’ gehouden met het Vredeslied als intrede.
Ook voor de pas overleden pastoor Adrien Dhooghe werd gebeden.
Om te eindigen zongen de bewoners van de Christoforusgemeenschap enkele kerstliederen.
Bij het buitengaan kon men zich nog verwarmen aan een lekker tasje soep.
Tijdens de advent stond achteraan in de kerk een mand waarin men voedingswaren of verzorgingsproducten kon deponeren. Deze werden voor Kerstmis naar MIA (Merelbeke in strijd tegen Armoede) gebracht.

Chris

Het vredeslicht blijft in de kerk branden tot 14 januari 2024.
Het volgend gebedsmoment gaat door op zaterdag 13 januari 2024 om 18 uur.

Een mand voor MIA © Chris Walraed