Kapel Notelaarstraat

De kapel in de Notelaarstraat©Marleen

Kapel Notelaarstraat

Iedereen zong en bad intens mee©Marleen

MEIMAAND = MARIAMAAND

Bezoek aan de kapel in de Notelaarstraat.

Met een 12-tal mensen kwamen we samen om te bidden en te zingen aan de kapel in de Notelaarstraat. Grijze wolken kwamen even overdrijven, maar geen enkele regendruppel kon dit mooie moment bij Maria verstoren. Zij geeft ieder van ons moed om door te gaan, ook al is het soms moeilijk. Bij haar kan je komen schuilen voor de stormen van het leven.
Zij is voor velen een voorbeeld om zelf toevlucht te zijn voor hen die in nood verkeren.
Daarom vragen we: Maria bescherm ons allen.
Ook in de centrumkerk staat het Mariabeeld prachtig versierd! Daar ben je eveneens elke dag welkom!

Marleen

Gebedsmomenten aan de verschillende kapelletjes in Merelbeke. Onder strikte coronamaatregels:
op woensdag,  26 mei om 19.30 u aan de Boskapel (in de Bosstraat, Schelderode /  Melsen)
op donderdag, 27 mei om 20.00 u. aan de kapel van de Lembergsesteenweg.

In Munte kan je tijdens een lentewandeling doorheen het dorpje hulde brengen aan Maria, op de drie verschillende plaatsen is er een tekst van een Marialied aanwezig:
- In de kerk van Munte
- Aan het Mariakapelletje rechtover het kerkhof
- Aan het Mariakapelletje op de Asselkouter (aan het voetbalplein)