eerste communie 2023

eerste communie 2023

Voor de eerste keer mee aan de tafel van Jezus © Jan Holvoet

EERSTE COMMUNIE FLORA
Een mooie sterke viering gedragen door de geloofsgemeenschap

Op zondag 11 juni zaten terug enkele kinderen van het ‘eerste communietraject Flora’, voor de eerste keer mee aan de tafel van Jezus, tijdens de viering met de parochiegemeenschap.
De kinderen en hun ouders werden gedragen door een vierende, biddende en zingende geloofsgemeenschap. Ze zijn daar heel blij en dankbaar om. Het geeft hun een fijn gevoel van ‘erbij horen’, van zich gesteund en gedragen weten, en van echte verbondenheid met een levende parochie.
Anderzijds brengt de kindvriendelijke uitwerking van de viering een frisse jeugdige sfeer en jong leven in de liturgie van elke zondag. Dit zorgt voor een vertederend en blij gevoel bij de parochianen, die de kinderen en hun ouders dan ook met open armen ontvangen.
We wensen Nora – Bryan – Kasper – Hannes – Emma – Simon een dikke proficiat en heten hen van harte welkom tijdens onze vieringen.

Catechisten eerste communie Flora