Kapel in de Notelaarstraat © Marleen
BIDDEN IN DE MEIMAAND
Samen bidden aan de kapel in de Notelaarstraat
De weergoden hadden de hele dag gezorgd voor regen, hagel, zelfs een donderslag. Ook de ijsheiligen deden een duit in het zakje, want er waaide een gure wind.
Toch kon dit weer een 11-tal mensen op woensdag 13 mei 2026 niet tegenhouden om samen in de Notelaarstraat om 20.00 u. te bidden aan de mooi versierde kapel, dankzij Margot en Jens. Het was of Maria ervoor zorgde dat alle regenbuien werden tegengehouden en we samen rustig konden zingen en bidden aan de kapel.
In gebed en zang tonen we onze dankbaarheid aan Maria omdat ze moeder wilde zijn van Jezus.
Wij groeten haar, maar zij groet ook ons. We mogen ons geliefd en bemind weten door haar.
In vriendschap en verbondenheid lazen we 5 tientjes bij de lichtgevende mysteries.
Eerste tientje: De doop van Jezus in de Jordaan
Tweede tientje: De bruiloft van Kana
Derde tientje: De verkondiging van het Koninkrijk Gods
Vierde tientje: De Gedaanteverandering op de Berg Tabor
Vijfde tientje: De instelling van de Eucharistie
Tussendoor lazen we bezinnende teksten en zongen we enkele Marialiederen.
Na een korte stilte voor onze persoonlijke gebedsintenties baden we tot Maria:
Moeder Maria, onze eigen moeder vertelde ons toen we nog een kind waren, over jou.
Wij weten doorheen de jaren wie gij zijt, en hoe we altijd bij jou terecht kunnen.
Gij zijt een bron van gaven en gij verhoord onze gebeden.
Als we naar uw beeltenis kijken, gaat er een warmte vanuit, alsof gij zeggen wilt:
‘Zeg maar wat je op je hart hebt, ik zal je bijstaan’.
Sta ons bij, Maria, dag in dag uit, altijd en overal, laat ons niet alleen. Amen.
Na afscheid te nemen van elkaar, ging iedereen zijn eigen weg terug naar huis.
Marleen